Pornind de la valori fundamentale precum: calitate, clasa si exclusivitate, brandul de lux Giorgio Armani si-a castigat reputatia si respectul in industria modei prin creatii clasice, semnificative si prin design exceptional. Brandul Giorgio Armani este printre primele 10 branduri internationale de lux valorand peste 3,3 miliarde $.

„Am fost primul care a atenuat imaginea barbatilor si a intarit imaginea femeilor. Am imbracat barbatii in tesaturi feminine si am preluat de la barbati ceea ce femeile si-au dorit mereu: puterea unui costum” spunea creatorul.

 

Inceputurile marcii

„Cand am inceput, nu aveam nimic…” – Giorgio Armani

 

Omul, marca si creatorul Giorgio Armani s-a nascut pe 11 Iulie, 1934 in Piacenza, Italia. A fost interesat intotdeauna de anatomia umana si a urmat cursurile Facultatii de Medicina. Pasiunea pentru moda si-a descoperit-o in 1957 cand s-a angajat la lantul de magazine Rinascete din Milano, mai intai ca simplu decorator de vitrine avansand ulterior pana in pozitia de achizitor. In 1964 l-a cunoscut pe Nino Cerruti  care i-a acordat sansa de a se afirma ca designer de moda pentru barbati la Hitman.

 

In anii 60 l-a intalnit pe Sergio Galeotti care a recunoscut imediat talentul lui Armani si cu care a legat un parteneriat pe viata. Galeotti a fost cel care l-a incurajat pe Armani sa devina freelancer pentru alti designeri. Dupa multi ani de experiente, cei doi au infiintat Armani S.p.A in iulie 1975. In acelasi an au lansat prima colectie pentru barbati, urmata de o colectie pentru femei in anul urmator. Debutul lor a fost bine primit in lumea modei. Filozofia lui Armani era simpla: „ Pentru a crea ceva exceptional, gandirea ta trebuie sa fie concentrata neincetat asupra celor mai mici detalii”. Enorm de mult l-au ajutat pe Armani indemanarea sa de a schita concepte doar cu creion si carioca direct pe planseta sau chiar pe tesaturi.

 

Faima & Dezvoltarea Marcii

Faima lui Giorgio a explodat odata cu rolul lui Richard Gere din filmul „American Gigolo” lansat in 1980 cand acesta a purtat numai costume clasice create de Girorgio Armani. Costumele viguroase marca Armani au fost prezente si in serialul de televiziune „Miami Vice”. Odata cu succesul lui Richard Gere, costumele Armani au inceput sa fie solicitate de catre celebritati.

Sursa : pinterest.com

Galeotti si Armani au lucrat impreuna castigand faima si premii. In 1985, Armani a suferit o grea pierdere personala si profesionala prin moartea prietenului sau Galeotti in urma unui infarct. La acel moment Galeotti suferea si de leucemie. Moartea lui Galeotti a ridicat multe semne de intrebare legate de viitorul afacerii lor. Cu toate acestea, Armani si-a extins afacerea permanent. Sub umbrela brandului Giorgio Armani, el a lansat o serie de sub-braduri care se adreseaza unor segmente de piata diferite si nevoilor lor.

Liniile sale de produse acopera toate aspectele modei, de la moda de lux, la moda accesibila, costume de baie si lenjerie intima, accesorii si bijuterii, parfumuri si cosmetice, ochelari, genti si pantofi atat pentru pentru barbati si femei cat si pentru copii. Pe langa moda, Armani s-a aventurat si in alte domenii de activitate precum: design de interior, dulciuri, aranjamente florale, hoteluri, restaurante si imobile.

Giorgio Armani si-a castigat respectul a milioane de oameni si a atras celebritati precum David si Victoria Beckham, Cristiano Ronaldo, Rafael Nadal, Megan Fox si Rihanna ca reprezentanti ai brandului Armani de-a lungul timpului.

Expansiunea marcii

Giorgio Armani si-a creat popularitate intre elite si in lumea modei de lux in special prin costumele elegante si sofisticate deopotriva pentru barbati si femei. In esenta, recunoasterea bradului Armani a venit odata cu lansarea sacourilor barbatesti necaptusite si neelaborate, lejere si informale.

Pentru a crea o imagine distincta diferitelor linii vestimentare, Giorgio Armani a introdus marci diferite precum:
·      Giorgio Armani
·      Giorgio Armani Prive
·      Armani Collezioni
·      Emporio Armani
·      Armani Exchange
·      Armani Jeans
·      EA7
Sursa : https://www.thefashionisto.com/emporio-armani-2017-fall-winter-mens-collection-review/

Brandul Emporio Armani a fost creata pentru oamenii de cariera cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani. Giorgio Armani a creat designul pentru doua marci: marca Armani si marca Emporio Armani. El a creat design-uri clasice si proaspete pentru acest segment.

Brandul Armani Prive a aparut in 2005 si se orienteaza catre celebritati si prezenta lor pe covorul rosu, oferind rochii si robe pentru gale, baluri si alte evenimente mondene.

Armani Collezioni este un brand cu caracteristici de premium luxury, dar cu un pret mai acceptabil, ca. 20% mai redus decat gama de top.

EA7 include in principal articole de moda destinate sportului precum si incaltaminte de sport.

Armani Jeans se orienteaza catre articole casual, street-styled, pentru grupa de varsta 18-30 de ani.

A/X Armani Exchange este brandul de masa destinat celor care vor sa guste din luxul modei Armani. Este un brand accesibil, la moda, casual si de buna calitate.

Articol preluat, tradus si adptat din Luxury Abode

Original: https://www.luxuryabode.com/blog/the-brand-story-of-giorgio-armani–luxury-fashion-house/artid63